28



Jag är lite kär i min nya tisha. Dock spillde jag blåbärssoppa på mig det första jag gjorde. Bra Ellen!

Kalas



Idag blir det kalas för Nila som fyller 4 år imorgon!
:)

Fågelinvasion utanför mitt fönster


Här under vattnet är jag blå, i poolen doftar världen klor

Tjohej nu har jag helg, eller nästan i alla fall! Ska bara till skolan en sväng imorn för redovisning om nervsystemet och stroke. Sen ska jag inte jobba eller gå i skolan förän på tisdag. Så gött! :)

Var på badhuset förut och simmade 40 längder, alltså 1 kilometer. Det är ju inte så jävla mycket men tyckte att vi simmade och simmade, haha!

Detta inlägget tog ju en evighet att skriva, kanske inte så konstigt med tanke på att min katt ligger på ena armen så jag får skriva med en hand. Men nu ska jag fortsätta plugga inför redovisningen imorn. Puss!


Byrå



Nu är äntligen min byrå klar! Innan var den ceriserosa med nyckelhål istället för handtag. Det var mening att jag skulle måla den men mamma och hennes gubbe har gjort det mesta jobbet. Det blev ett himla projekt. Först målade jag och mamma två lager. Sen det tredje lagret målades tydligen med utomhusfärg så när det torkade så krackelerade färgen. Fast jag tycker det blev rätt fränt ändå. Jag är nöjd!

Muhu!



Erik Hassle – Are You Leaving


11 02 16

Godmorgon!

Sitter här och pluggar inför redovisningen om celler, vävnader, organ, organsystem och cancersjukdomar som jag ska ha sen. Som tur är behöver vi inte stå inför alla och redovisa, utan vi kör på diskussion i liten grupp. Känns helt okej, fast jag är ändå ganska nervös. Det är bara massa krångliga ord som ribosomer, golgiapparaten, arvmassa, endoplasmatiskt retikelsystem osv som far runt i mitt huvud just nu.

In the middle of a dream i call your name

Det här har varit en bra dag. En kurs avklarad, på bara en vecka! Har dessutom fått byta min praktikplats från ett gruppboende till medicinavdelning på sjukhuset. Det ska bli spännande. Hoppas att veckorna går fort tills dess.

John Lennon – Oh Yoko!

11 02 02

Idag har det varit en heldag i skolan. Började med en praktisk lektion då vi fick ta blodtryck, mäta puls, kolla andning och ta temp på varandra. Ganska kul när man fick ligga i sjukhussängen och leka patient, haha. Efter det var det en föreläsning om lagar. Det var dock inte lika roligt.


Jag saknar mitt blonda hår. Skaffa/inte skaffa igen?


RSS 2.0