Sjukhus

Varning för vidriga bilder i detta inlägg! 

I går gjorde jag min sista dag på sjukhuset. Att det redan gått en månad. Var på en avdelnig där specialitén är infektionssjukdomar, mag-tarmsjukdomar, leversjukdomar och blodsjukdomar. Jag har fått vara med på så otroligt intressanta undersökningar, prover, omläggningar och massa mer. 

I går var jag med och la om en patients fot. Det var en tå som var infekterad och hade nekros. Den luktade jätte illa och såg verkligen hemsk ut. Sjuksköterskan som var i samma vårdlag som mig berättade att när hon gjorde sin första praktik så ramlade en patients tå av när den skulle läggas om. Ganska äckligt!

Det känns så himla tråkigt att det är slut på praktiken nu. Kommer verkligen sakna det stället!


Bild från google

Trycksår med svart nekros

Torr svart nekros och fuktig gul nekros


Fuktig gulsvart nekros


Bilder från vgregion.se

Om jag någon gång i mitt liv blir diabetiker så tänker jag vara noga med insulinet! Skulle hellre dö än att behöva ha sådana här sår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0